tirsdag den 30. april 2013

4. uge

Så er den sidste uge også gået, og vi har holdt ud i en måned.
Peter nåede hans første del mål, inden vi skal til konfirmation på søndag, så jeg er super stolt af ham. Jeg håber at jeg når at tabe 400 gram inden søndag, så jeg stolt kan fortælle at jeg har tabt mig 20 kg.

I dag har jeg fået mit første glas mælk i en måned, og må indrømme at jeg syntes den smagte fed, til trods for at det er mini mælk :D Så jeg skal vist lige vende mig til at drikke mælk igen, nu når man udelukkende har drukket vand.

Det bliver dejligt, ikke at skulle leve helt så striks med maden mere, dog vil vi stadig leve sundt, og skære ned på ris, pasta, kartofler og brød. Men der skal også være plads til at kunne nyde maden hvis man er ude og spise.

Konklusion på det hele forløbet; det hjælper virkelig at man tænker over hvad man spiser. Bare ved at skære ned på brød, pasta, ris og kartofler gør en stor forskel. Man føler sig ikke oppustet eller overmæt som man nogle gange kan føle. Man skal bare spise en masse grøntsager og noget kød, så er man godt på vej.
Når man skærer det meste sukker væk, føler man sig heller ikke så træt. Jeg har haft mere energi til hverdag, hvilket har været dejligt.

Alt i alt, hvis man gerne vil tabe sig, så burde man leve nogenlunde efter stenalderkosten. Man fylder ikke sin krop med en masse unødvendige stoffer pg man får det bedre med sig selv.

Selvfølgelig kræver det at man har rygrad når andre spiser noget foran en som man ikke må få, men man finder hurtig en vilje, der vil vise at man er bedre.



"Hvordan koger man et blødkogt æg på tre minutter? Anbring et klaver i køkkenet og spil minutvalsen tre gange!"
Victor Borge (1909-2000)


Ingen kommentarer:

Send en kommentar