tirsdag den 9. april 2013

1. uge

Så er første uge med paleo gået. Og det er gået meget nemmere end jeg havde troet.
Jeg havde egentlig frygtet at det ville være svært, at skulle undvære brød, mælk, ris, pasta og kartofler. Men det har faktisk slet ikke være så slemt.
Det kan selvfølgelig godt være lidt svært nogle gange nå man er på arbejde ikke at blive fristet, men vi er heldigvis flere som skal leve sundt for tiden, så vi kan hjælpe hinanden med at stå imod fristelserne.

Men første uge er jo gået, og vi skulle på vægten. Vi snød dog lidt, og havde allerede været på vægten i lørdags, da vi lige manglede lidt opmuntring :)

For Peter var det en stor glædelse da vægten var gået lidt over 3 kg ned.

Ved mig var det dog lidt mere en skuffelse, da vægten om lørdagen havde sagt 1,4 kg, men da den så i dag kun sagde 1 kg. Det skal dog os siges at jeg i lørdags havde været til noget fest med mit arbejde, og havde fået lidt alkohol og lidt pizza ( hvilket min samvittighed slet ikke var tilfreds med ), så det kan også havde haft en indflydelse på vægten. Udover dette har jeg så generelt en mærkelig krop, der gør at jeg ikke skal veje mig dagen efter jeg har trænet, for så vejer jeg altid mere, og jeg havde jo selvfølgelig trænet igår :) Så er sikker på at vægten nok skal gå lidt mere ned. Desuden har jeg også allerede tabt mig lidt over 15 kg, så der vil nok ikke ske helt ligeså store vægttab ved mig som ved Peter. Jeg mangler bare de sidste trælse svære kg at få væk.

Men vi havde jo selvfølgelig også målt os selv, så vi kunne se om vi tabt nogle cm rundt omkring på kroppen, og det kunne vi heldigvis godt se. Det giver altid en lidt mere selvtillid når det går den rigtige vej :)


Her den anden dag ville vi lave lasagne til aftensmad, og nogle vil nok tænkte, at det kan man jo ikke når man ikke må få pasta, men vi lavede det bare med aubergine "plader" i stedet for, og det smagte super godt.

Vi lavede en kødsovs med en masse tomater og gulerødder, og så brugte vi en hulens masse krydderier, for det skulle jo smage af noget :)

Vi lavede den lidt tyndere end vi ville lave en normal kødsovs.
Så skar vi auberginen på langs så vi fik nogle "plader" vi kunne bruge.
Og så var det ellers bare at bygge den op som en lasagne.
Man skal passe på at man ikke laver kødsovsen for tynd, da auberginen afgiver noget væske, derfor er det også vigtigt at kødsovsen smager af meget, da den mister lidt smag på grund af saften fra auberginen.
Det hele smides bare i ovnen ved ca. 175 grader i 20-30 min ( alt efter hvor tykke man har skåret auberginen og om man gerne vil have lidt bid i )


Dette er så herligheden :) Retten er måske ikke super flot, men det smager godt!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar